REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA
WYJAZD NA STUDIA W RAMACH PROGRAMU ERASMUS+
NA SEMESTR LETNI ROKU AKADEMICKIEGO 2022/2023
Studenci kulturoznawstwa! Zapraszamy do udziału w europejskim programie wymiany studentów Erasmus+.
Obecnie współpracujemy z następującymi uczelniami:
- Università degli Studi della Tuscia (Włochy), 2 miejsca, www.unitus.it
- Vilniaus Universitetas (Litwa), 4 miejsca, http://www.vu.lt/lt/
- Katholische Universität Eichstattingolstad (Niemcy), 2 miejsca, http://www.ku-eichstaett.de/
- Uniwersytet Witolda Wielkiego w Kownie (Vytautas Magnus University) (Litwa), 2 miejsca, www.vdu.lt/en
- Anadalou University (Turcja), 1 miejsce, https://www.anadolu.edu.tr/en
- Sakraya Univeristy (Turcja) 2 miejsca tylko na II st.), http://www.sakarya.edu.tr/en (razem z socjologią UwB, studenci z socjologii mają pierwszeństwo w rekrutacji)
- Universidade de Évora (Portugalia), 2 miejsca (do podziału z socjologią) https://www.uevora.pt/
Student ubiegający się o wyjazd na studia w ramach programu Erasmus+:
- powinien być zarejestrowany jako student Uniwersytetu w Białymstoku,
- powinien w momencie wyjazdu być studentem co najmniej drugiego roku studiów pierwszego stopnia ,
- nie może realizować wyjazdu w ostatnim semestrze każdego ze stopni studiów.
Łączny czas trwania wyjazdów w ramach programu Erasmus+ (studia oraz praktyki) nie może przekroczyć:
- 12 miesięcy na studiach pierwszego i 12 miesięcy na studiach drugiego stopnia
- Limit miesięcy możliwych do wykorzystania na danym poziomie studiów obejmuje również wcześniejsze wyjazdy w ramach programu LLP-Erasmus.
Stypendium miesięczne osób wyjeżdżających na studia zagraniczne w roku akademickim 2022/23 jest obliczane indywidualnie dla poszczególnych krajów. Wysokość stypendium zostaje ustalona w następujących kwotach miesięcznych, w zależności od kraju wyjazdu:
Grupa 1: Austria, Belgia, Cypr, Dania, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Luksemburg, Malta, Niderlandy, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Szwecja, Włochy – 550 EUR
Grupa 2: Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Macedonia Północna, Litwa, Łotwa, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Turcja, Węgry – 450 EUR
Procedura rekrutacyjna składa się z dwóch etapów.
Etapy rekrutacji:
Etap I: ZŁOŻENIE DOKUMENTÓW (w języku polskim).
- CV z informacjami dotyczącymi edukacji, odbytych praktyk, działalności naukowej;
- formularza zgłoszeniowego dla studentów (SMS) (do pobrania na stronie https://uwb.edu.pl/studenci-polscy-wyjazdy-na-studia-sms)
- dokumentu poświadczającego średnią ocen z dotychczasowego toku studiów (z dziekanatu). Proszę zwrócić się do p. Ewy Czykwin z prośbą o wystawnie takiego zaświadczenia.
Do osób, które złożą komplet dokumentów, zostaną wysłane zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną.
Etap II: ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzana jest w języku angielskim i w języku polskim. Podczas rekrutacji sprawdzana będzie znajomość języka obcego pozwalająca na swobodną komunikację oraz motywacje studenta do wyjazdu.
W przypadku wyjazdu do UNIVERSITÀ DEGLI STUDI DELLA TUSCIA prosimy o dokument poświadczający znajomość języka włoskiego – certyfikat bądź zaświadczenie ze szkoły językowej lub o deklarację nauki języka włoskiego w czasie poprzedzającym wyjazd na uczelnię przyjmującą.
W przypadku wyjazdu na KATHOLISCHE UNIVERSITAT EICHSTÄTT-INGOLSTADT studenci powinni posiadać kompetencje językowe w zakresie języka angielskiego oraz niemieckiego.
Osoby zainteresowane wyjazdem proszone są o wysłanie dokumentów nie później niż do 21.10.2022 r. (PIĄTEK) na adres This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Więcej informacji udziela koordynator programu Erasmus+ na kierunku kulturoznawstwo UwB: dr Ewa Kępa, kontakt: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Dokumenty do pobrania i szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji znajdują się na stronie UwB: https://uwb.edu.pl/studenci-polscy-wyjazdy-na-studia-sms
SPOTKANIE INFORMACYJNE ODBĘDZIE SIĘ 13 PAŹDZIERNIKA 2022 r. (CZWARTEK) o godzinie 13.30 W SALI B6.