Studia pierwszego stopnia trwają 6 semestrów. Liczba godzin zajęć dydaktycznych wynosi 1830.
Liczba punktów ECTS (European Credit Transfer System) wynosi 183.
Studia pierwszego stopnia - licencjackie mają orientację praktyczną, co znajduje odzwierciedlenie w proponowanych specjalnościach (do wyboru):
- Media i komunikowanie;
- Reklama i public relations.
Program studiów opiera się na 3 składnikach: przedmioty ogólne, kierunkowe i specjalizacyjne. Przedmioty ogólne (wybrane zagadnienia z historii filozofii, historia kultury, socjologia kultury, komunikacja kulturowa) służą orientacji ogólno-humanistycznej, przedmioty kierunkowe (teoria kultury, kultura audiowizualna, animacja kultury) wskazują preferowane zakresy wiedzy o kulturze, a specjalizacyjne mają praktyczny charakter.
Inne, istotne obszary wiedzy o kulturze, znajdujące miejsce w naszym programie to: problematyka kultury współczesnej, kultury audiowizualnej, kultury popularnej, kultury regionalnej, kultury zjednoczonej Europy. Perspektywicznym kierunkiem zaznaczonym w naszym programie studiów kulturoznawczych jest problematyka kulturalna Europy Środkowej i Wschodniej.
MEDIA I KOMUNIKOWANIE
Studia w ramach specjalizacji pozwalają zapoznać się z wiedzą teoretyczną z zakresu: antropologii mediów, teorii telewizji, sztuki nowych mediów oraz komunikacji – medialnej i międzykulturowej, reklamy i public relations.
Absolwent specjalizacji zdobędzie także praktyczne umiejętności w trakcie zajęć warsztatowych. Będą one dotyczyły zachowań komunikacyjnych w moderowaniu relacji instytucji z mediami, wykorzystywanych np. w pracy rzecznika prasowego a także nowych technologii informacyjnych, stosowanych w agencjach reklamowych, agencjach PR i instytucjach zajmujących się upowszechnianiem kultury audiowizualnej.
To wszystko umożliwi absolwentom pracę w charakterze rzecznika prasowego instytucji. Będą także przygotowani do pracy w zakresie upowszechniania i promocji kultury audiowizualnej: w wydawnictwach, redakcjach pism, radiu, telewizji, kinach, ośrodkach kultury, instytucjach samorządowych i pozarządowych, agencjach reklamy i public relations.
REKLAMA I PUBLIC RELATIONS
Studia w ramach specjalizacji pozwalają zapoznać się z zagadnieniami marketingu, narzędziami i technikami badań marketingowych, strategiami perswazyjnymi stosowanymi w reklamie i PR, funkcjonowaniem systemu mediów w Polsce, a także regulacjami prawnymi dotyczącymi dziennikarstwa i własności intelektualnej.
W trakcie studiów słuchacze poznają również zasady obowiązujące w strategiach komunikacyjnych w reklamie i PR, nabywając jednocześnie umiejętności ich praktycznego zastosowania. To wszystko ma umożliwić absolwentom pracę w charakterze specjalistów od komunikacji marketingowej, zwłaszcza w sferze reklamy i PR, we wszelkiego rodzaju organizacjach, instytucjach i przedsiębiorstwach.