Kamil Lipiński, doktor nauk humanistycznych w zakresie filozofii, Alma Mater UAM w Poznaniu, asystent w Zakładzie Studiów nad Kulturą i Mediami Uniwersytetu w Białymstoku. Co-Chair of Film-Philosophy NECS Work Group, tłumacz.
Zainteresowania naukowe Lipińskiego oscylują wokół metodologii sztuk wizualnych ze szczególnym uwzględnieniem dyskursów przestrzeni, teorii kultury, praktyk kontrkulturowych, French Theory i kina eksperymentalnego.
Członek Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami i European Network of Cinema and Media Studies, Société Française de Philosophie.
Wybrane publikacje:
1. Transfiguracje języka w archipelagu kontrpoetyki wybranych utworów postkolonialnych, „Studia Kulturoznawcze”, nr. 2/2020
2. Alternatywne obrazy w kontekście wydarzeń majowych 1968 roku we Francji na przykładzie twórczości Jean-Luca Godarda i Chrisa Markera, „ „Nowa Krytyka”, nr 1/41 2019
- 3. The fragmentary narrative in Nomadic VJ Performance by Peter Greenaway, “Panoptikum”, nr. 19/2018
4. Une pensée d'archipelface aux orientations mondiales selon Édouard Glissant, “French Cultural Studies”, nr. 2/2017
5. Obraz odwróconej narracji. Przypadek Nieodwracalnego, „Przegląd Kulturoznawczy”, nr. 1, 2014
6. Mapowanie sytuacjonistyczne w interwencjach miejskich Gordona Matta-Clarka, [w:] Sztuka i jej społeczne konteksty, Poznań 2012
7. Korespondencja obrazów i sztuk w ujęciu Abbasa Kiarostami i Victora Erice’a, “Gazeta Malarzy i Poetów”, nr. 2/2008
Recenzent: Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies, Dialogue: Canadian Philosophical Review.
Zainteresowania pozanaukowe: podróże, tenis ziemny, teatr alternatywny, szachy